මා මෙන්ම ඔබත් බොහෝවිට නොදන්නා දෙයක් සොයාගන්නට යොදාගන්නේ Google ය. ගූගල් ප්රධාන පිටුව (www.google.com) මෙන්ම විවිධ රටවලට වෙන් වූ පිටුද තිබේ. අප රටටද වෙන් වූ පිටුවක් තිබේ. (www.google.lk) ඒ අප රටේ සොයන්නන් ගේ පහසුව තකාය.
එමෙන්ම යමක් සොයන්නට අදාල වචනයේ හෝ වාක්යයේ මුල් අකුරු කීපය ඇතුලත් කරන විට එම අකුරු මුලට ඇති නිතර සොයන යෙදුම් එනම් සෙවුම් ඉඟි කීපයක් පෙන්වයි. අප සොයන්නට යන්නේ එයින් එකක් නම් අදාල යෙදුම තෝරා පහසුවෙන් සෙවුම කරගත් හැක.
නමුත් මා කියන්නට යන්නේ සෙවුමක් කරන අයුරු නොවේ. එය ඔබ හොඳින් දන්නා කරුනකි. නමුත් මෙම සෙවුම් ඉඟි මගින් කියනු ලබන තවත් කතාවක් තිබේ. ඒ සොයන්නන් ගේ පැටිකිරියයි. සෙවුම් ඉඟි ලෙස පෙන්වන්නෙ ඒ දින වල වැඩිපුරම සොයන දේ ය. එනම් එම රටේ (හෝ එම පිටුව භාවිතා කරන) සොයන්නගෙන් බහුතරයකගේ අවශ්යතාවයයි.
මා යමක් සොයන්නට ගොස් google.lk හි 'how to' යනුවෙන් ටයිප් කර හිස්තැනක් තැබූ විට ලැබුනු සෙවුම් ඉඟි මෙසේය.
මෙය දුටු විට අදහස් දෙකක් මගේ හිතට අවේය. එකක් මගේ පෙර ලිපිය කෙතරම් වැදගත් ද කියාය. අනෙක අපේ රට කොතැනකට යනවාද කියාය.
ඉන්පසු මම ගූගල් ප්රධාන පිටුවේත් තවත් ප්රධාන රටවල් කීපයකත් පිටු භාවිතා කර මෙම ක්රියවම කලවිට මට මෙම ලිපිය ලියන්නට සිත්වූ "වෙනස" දැකගන්නට ලබුණි.
මේ ගූගල් ප්රධාන පිටුවෙන් ලද ප්රතිඵලයි
මේ ජපානයෙන් ලද ප්රතිඵලයි
මේ බ්රිතාන්යයෙන් ලද ප්රතිඵලයි
වෙනස ඔබටම වැටහෙනු ඇත. මෙය වෙනස්කල හැක්කේ ද අපටමය.
මේ පිලිබඳ ඔබගේ අදහස් ද මම බලපොරොත්තු වෙමි.
wenasma adahasak.....
ReplyDelete:)
DONE GREAT!!!!
good post
ReplyDeletecheck this too :)
http://screenshotlib.blogspot.com/2010/10/what-google-failed-to-filter-off.html
google started filtering off all sex-related stuff, but...
good post.. :)
ReplyDelete